dissabte, 12 de novembre del 2011

MOMO

Els nens i nenes de sisè estem llegint a classe el llibre de "MOMO". Es tracta d'una obra de Michael Ende, autor entre d'altres obres de "La història interminable".


Momo tracta de manera entretinguda el tema del temps, de la solitud, l'allunyament entre nens i adults,l'amistat.... facetes que s'interrelacionen en la societat en què vivim.


Momo és una nena que encarna la independència i la llibertat absoluta, no està condicionada per cap lligam ni prejudici i té una paciència il·limitada per escoltar als altres, trets tots ells que han anat desapareixent de la nostra societat.


A la classe, cada setmana dediquem una estona a la lectura del llibre i a diferents activitats en torn del capitol que estem llegint.
Aquesta setmana hem volgut fer una petita simulació d'una baralla entre el Nino i el Nicola,dos dels personatges de la història,que recorren a la Momo per tal que els hi ajudi a solucionar les seves diferències.
Hem aprofitat tant la lectura com la simulació de la baralla per fer posteriorment una reflexió sobre la importància de resoldre els conflictes de manera pacífica i ser capaç de disculpar-nos quan ens equivoquem.













Amb el primer capítol ens vàrem trobar davant una descripció d'una nena singular. La nostra feina va ser imaginar-la.





Hem posat música i coreografia a la cançó màgica que dorm els huracans. Sempre en equip com els amics de la Momo.



Aquesta increïble aventura és viscuda per la Momo i els seus amics fent ús de la seva imaginació que els porta a inventar els més terribles monstres. Hi ha un d'especialment temible que ha provocat un tifó i per tal de poder-lo vèncer han de ballar una dansa que fa la bella indígena Momosan. Els nens han mirat de recrear a la classe aquest dansa, utilitzant igualment la seva imaginació per a posar-li música i moviment.







Al capítol 4 han aparegut dos personatges importants per la nostra història: En Beppo i en Gigi. I així ens els hem imaginat.